söndag 12 september 2010

"Orätt handlar ofta den som ingenting gör, inte bara den som gör något." - Marcus Aurelius

Såg alldeles nyss den censurerade reklamen av SDs reklamfilm inför valet 2010 på TV4. Visst, det är bra att de visar den eftersom vi har den friheten i vårat demokratiska samhälle. MEN, det försvarar ju inte budskapet! I dagens läge finns det säkert inte en enda påläst medborgare som har sett den ocensurerade videon och inte blivit upprörd. Jag blir upprörd! I mitt tidigare inlägg skrev jag om hur man ska respektera alla, den här videon respekterar inte någon, inte ens den hjälplösa pensionären. Klart de har de svårt i samhället, men där framstår de ju som om de bara har ett val. Det är verkligen inte så, det hoppas jag heller inte att någon person i vårat land tror.

Det finns säkert hundra andra inlägg identiskt till min som talar negativt om SD, egentligen ger det ju bara dem publicitet och det är nog inte mitt främsta ändamål. Men som bloggare kan jag åtminstone styra vad jag förmedlar för bild av dem. Det jag vill förmedla om SD är inte positivt. Deras invandringspolitik misstycker jag med. Jag tycker inte att en begränsning av invandring till Sverige är svaret, som de verkar tycka. Istället borde man satsa på mer arbetstillfällen och mer bostäder. Det är väl inte så svårt och förstå? Bara att bygga mer bostäder skaffar fler jobb. Ekvationen stämmer i teorin, det kan hända, både det röda blocket och alliansen bidra med fler jobb och bostäder, mer eller mindre och på olika sätt. Men ett definitivt bättre alternativ, så rösta på något av dessa sju partier.

Vi borde inte stå för ett segregerat samhälle, vi ska stå för att vara en världnation, ett land som alla andra länder ska sträva efter att vara. För att kunna ta bäst beslut måste man kunna få synpunkter från alla håll och hörn. Tänk utanför lådan, rösta inte på SD.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar