söndag 19 september 2010

Idag smäller det! Gör din del!

foto: Sveriges radio
Idag är dagen då jag hoppas att alla som kan ska ta sig till röstlokalerna, oavsett parti! Jag stödjer NÄSTAN alla, de flesta vill något bra och många vill skapa arbetstillfällen för både ungdomar och vuxna.

Flera jag känner sig att de inte kommer rösta, när jag sedan frågar varför har de inga riktiga svar. För mig är det så skumt, när vi nu lever i ett demokratiskt land, att inte rösta. Tänk hur många i världen som har dött eller kommer att dödas för att få en demokrati och så sitter vissa här i Sverige och låtsas som ingenting. Att tänka, min röst gör säkert ingen skillnad är helt fel. Din röst gör skillnad! Om det handlar om att du inte vill rösta för du inte tycker om några partier, rösta i så fall på det minst sämsta. Bara du går dit och representerar demokratin. Var stolt över att du kan!

Det kanske är lite långsökt att säga att om du röstar ger du de som kämpar för demokrati hopp, men det är ju sant, så länge de finns demokratier i världen kommer det finnas folk som vill kämpa för det. Genom att röst visar du att demokratin lever och vips så känns denna söndag lite större och bättre än förra veckans...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar